כמה שיטות יעילות לניקוי המזרון האורטופדי שלכם

מיטה, מזרון, חדר שינה מעוצב, מזרון אורטופדי

למרות שהמזרן מכוסה בסדין, הוא עלול לספוג כתמים ולכלוך. יש כאלה שבוחרים להתעלם מהלכלוך כיוון שהמזרן מכוסה תמיד, אך לאלה שמעדיפים שלא לטמון את הראש בחול אנו מציעים מספר שיטות יעילות לניקוי המזרון.

*מדריך וידאו בסוף העמוד*

המזרן מכוסה בסדין יפה שמוסיף אווירה ועיצוב לחדר, אך גם שומר על נקיונו של המזרן. למרות הסדין, לכלוך עלול להצטבר עליו ויש לנקותו אחת לזמן מה. אספנו עבורכם מספר שיטות יעילות שיעזרו לכם לשמור על המזרן שלכם נקי, ולנקות אותו במידת הצורך.

חדר שינה, מיטה, מזרון, מזרן

מזרן אורטופדי

עוד לפני שמדברים על ניקוי, נתחיל מאמצעי המניעה. רבים לא מודעים לכך, אך בשוק קיים פריט שנקרא מגן מזרן ותפקידו להגן מפני לכלוך וכתמים. את מגן המזרן פורסים מתחת לסדין והוא מגן עליו מפני לכלוך. בנוסף, מגן המזרן עשוי מבד דוחה מים, כך שהוא ימנע מגע של חומרים רטובים עם.

היתרון הגדול בשימוש במגן הוא האפשרות לכבס אותו. כאשר המזרן מתלכלך יש צורך בשימוש באמצעים ושיטות כדי לנקותו, אך אותו ניתן לכבס. קיימים מגיני מזרון במחירים שונים, ותוכלו לבחור את מגן המזרון המתאים לכם בחנויות שעוסקות בתחום.

לא משנה אם אתם משתמשים במגן מזרן באופן קבוע, או שזו לכם הפעם הראשונה שאתם שומעים עליו, כדאי שתכירו כמה שיטות לניקוי. את המזרן יש לנקות באופן תדיר, וכן כאשר נוצרים כתמים שיש להתמודד איתם- בצורה הזו ישמר המזרן תקין ובריא יותר לאורך זמן. כדי שהמזרן שלכם יהיה נקי ובריא, שלפנו מהארון כמה שיטות לניקוי יעיל ונכון.

ניקוי בסיסי

ניקוי בסיסי של המזרון צריך להיעשות אחת לשבוע או שבועיים, והוא כולל שאיבה של ואוורור ללא מצעים למשך כחצי שעה. התהליך הזה ישמור על המזרון שלכם נקי יותר ויקטין את כמות האבק שהצטברה בו. אם יש לכם אפשרות לעשות זאת, מומלץ להניח את המזרן בשמש אחת לכמה חודשים. זאת כיוון שקרני השמש מחסלות את קרדיט האבק שמצטברת.

מיטה, מזרן, חדר שינה

לריח נעים

לניקוי הבסיסי תוכלו להוסיף גם אלמנט נוסף שיגרום למזרן שלכם לריח נעים במיוחד. קחו כוס סודה לשתייה וערבבו בה כמה טיפות של שמן לבנדר. אחרי ששאבתם את המזרן, פזרו עליו את התערובת בעזרת מסננת צפופה. השאירו את התערובת על גבי המזרון במשך כשעה, ואז תשאבו את השאריות. בסוף התהליך תקבלו מזרן נקי וריחני במיוחד.

הורדת כתמים

ניקוי בסיסי טוב בשגרה ויסייע לכם להיפטר מאבק, אך לעתים מצטברים גם כתמים על המזרן דבר שיכול לבאס את המראה של שאר הרהיטים בבית. מלבד העובדה שהכתמים מכערים את המזרון, הם גם עלולים לפגוע בהמשך. בדרך כלל כתם נובע מנוזל שנשפך. הנוזל מחלחל אל תוך המזרן והכתם שנוצר מהווה מקום מושלם עבור מיקרואורגניזמים שונים וירוסים, בקטריות, עובש ופטריות, לכן חשוב להיפטר מהכתמים בהקדם.

איך מנקים כתמי נוזלים?

נוזל הוא אחד המזיקים הגדולים ובעת הניקוי נשתדל ככל האפשר שלא להרטיב את המזרן. כאשר נשפך נוזל על המזרון יש לספוג את הנוזל בהקדם האפשרי. בעזרת ספוגית סיפגו ככל האפשר והימנעו מללחוץ את הנוזלים אל תוך המזרון.

אחרי שספגתם את המים ככל יכולתכם נשאר לכם לנקות את הכתם, והדרך הטובה ביותר לכך היא בעזרת התמיסה הביתית לניקוי מזרונים אורטופדיים. את התמיסה תכינו על ידי ערבוב של אבקת כביסה, מעט חומץ לבן ומעט מים חמימים. בעזרת התמיסה תשפשפו את הכתמים באופן נקודתי ועדין, תוך מינימום הרטבה של המזרן. בסיום התהליך הניחו למזרן להתייבש והחזירו אותו למקומו.

כתמי שתן

המזרן עלול להתלכלך מכתמים מסוגים שונים, אך התמיסה הביתית שתכינו בעצמכם עשויה לסייע לכם להתגבר עליהם. כאשר מדובר בכתם שתן טרי, התמיסה הביתית תהיה יעילה מאוד לניקוי. כתמים ישנים יותר יהיו קשים לניקוי, ויתכן וישאר סימן חום. אם עדיין נשאר כתם אחרי הניקוי בתמיסה הביתית תוכלו להשתמש במי חמצן, אך רק לאחר שוידאתם בפינה נסתרת שהם לא פוגעים במזרון.

כתמי קיא

סוג נוסף ובהחלט לא נעים הוא כתמי קיא. השלב הראשון בניקוי יהיה איסוף של הלכלוך המוצק וספיגת מירב הנוזלים. לאחר מכן השתמשו בתמיסה הביתית, ובעזרת ספוג שפשפו את הכתם. במקרים קשים יותר שפשפפו את הכתם בעזרת מי חמצן על בסיס הדרים.

https://youtu.be/0Z7mnCYxW3U

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top