הדרכים הנכונות לבחור מיטה לילד שלכם

מיטת ילדים

אם הילד הקטן והמתוק שלכם הגיע לשלב בו הוא מטפס על סורגי מיטת התינוק ויוצא מן המיטה כנראה שהגיע הזמן לקנות לו מיטת ילדים. אבל רגע לפני שאתם שוקעים בתוך שלל האפשרויות הכירו את הדרך הנכונה לבחור מיטה לילד שלכם.

אין טעם לדרג את חשיבותם של החדרים בבית, כיוון שלכל חדר יש את המשמעויות שלו. בסלון כל המשפחה מתכנסת יחד, במטבח מבשלים ובחדרי השינה ישנים. אולי אי אפשר לדרג את החדרים בצורה מיטיבית, אבל אין ספק שחדר הילדים משמעותי מאוד, והמיטה היא פריט הריהוט המרכזי שתציבו שם.

עבור הילד המיטה היא הממלכה שלו. במיטה הוא שומע סיפורים לפני השינה, נרדם לאיטו ומתעורר בבהלה מחלום מפחיד. המיטה של הילד היא המקום הכי אישי שלו בבית, וכאשר אתם בוחרים מיטה לילד שלכם עליכם לקחת בחשבון את כל הפרמטרים החשובים.

 

על מה חשוב להקפיד כאשר בוחרים מיטה לילד?

כדי לבחור מיטה לילד בצורה הטובה ביותר עליכם לזכור שטובת הילד נמצאת במרכז. חשוב שתכירו את סוגי המיטות השונים ותדעו להתאים אותם לצרכים של הילד שלכם. כמובן שבמסגרת השיקולים שלכם תכניסו גם את העניין הכספי, אך הקפידו לבחור מיטה בטיחותית שתתאים לגילו וצרכיו של הילד.

 

סוגי מיטות ילדים

לפני שנסביר מהם השיקולים המרכזיים בבחירת מיטת ילדים נציג את סוגי המיטות הקיימות:

  • מיטת מעבר: מיטת מעבר מתאימה לילדים קטנים ונקראת כך כיוון שהיא מהווה שלב בין מיטת התינוק לבין "מיטה של גדולים". המיטה מתאימה בדרך כלל לילדים עד גיל 6, והיא קצרה יותר בחצי מטר ממיטת ילדים ונוער. למיטת המעבר יש בדרך כלל גם ארגז מצעים ומיטה נוספת שמאפשרת לעשות אותה מיטה כפולה.
  • מיטת ילדים: דומה למיטת מעבר, אלא שהיא ארוכה ורחבה יותר, ומתאימה גם לילדים גדולים יותר.
  • ספפה: ספפה או ספה מיטה היא מיטת ילדים קצת פחות ילדותית שמתאימה גם למתבגרים. הספפה עשויה לכלול גם כרית מגן שתמנע נפילה של הילד מן המיטה.
צילום מסך אתר ד"ר גב
מיטות ילדים ונוער של ד"ר גב

חושבים על העתיד

בבחירת מיטה לילד חשוב לקחת בחשבון גם את העתיד. הילד שלכם יגדל, ועליכם לחשוב בעוד כמה זמן תרצו לקנות לו מיטה חדשה. בנוסף, עליכם להביא בחשבון מעברי דירה עתידיים, ולהחליט האם מיטה שניתנת להעברה בקלות היא משהו שחשוב לכם. תוכלו לבחור לילד מיטה בצבעים ילדותיים, אבל אם אתם רוצים שהילד יגדל עם המיטה ולא ירגיש שהיא ילדותית בעוד שנה או שנתיים נסו לבחור בצבעים סולידיים יותר. נסו לחשוב על כל האפשרויות והצרכים העתידיים. כך למשל, כדאי לקנות מיטה נפתחת עם מזרון נוסף כדי שיהיה אפשר לארח חבר.

 

מאילו חומרים עשויה המיטה?

מיטות ילדים עשויות כיום במגוון רחב של חומרים, וההבדל משפיע על העמידות של המיטה ועל המחיר שלה. מיטת עץ מלא נחשבת יקרה יותר, וגם תהיה כבדה יחסית. יחד עם זאת, היא עשויה להחזיק מעמד זמן רב יותר. מלמין הוא חומר נוסף ממנו מקובל לייצר מיטות ומאפשר לגוון מאוד את צבעי המיטה ולהתאים אותם לשאר החדר.

 

תחשבו פרקטי

נכון, אתם רוצים את החדר היפה ביותר עם המיטה המיוחדת ביותר לילד המושלם שלכם, אבל נסו לחשוב גם בצורה פרקטית. אם כרגע הילד זקוק למעקה, זיכרו שבהמשך הוא לא יצטרך, לכן ביחרו מיטה עם מעקה אותו ניתן לחבר ולפרק. אתם רוצים לבחור לו מיטה קטנה שתתאים לגודל שלו, אבל הוא יגדל ואתם לא רוצים לקנות מיטה חדשה בכל שנה או שנתיים, לכן כדאי לקנות מיטה ברוחב ובגודל גדולים מספיק.

 

באיזה גובה צריכה להיות המיטה?

גובה המיטה צריך להיות כזה שמאפשר לילד עלייה וירידה נוחה, אך גם לא קרוב מדי לרצפה. בנוסף, לא תרצו מיטה גבוהה מדי כיוון שנפילה מגובה רב עלולה להיות מסוכנת יותר. ההמלצה היא לבחור מיטה שגובהה 55 ס"מ.

חדר ילדים
חדר מעוצב לילדים

מה לגבי מיטת קומותיים?

אם יש לכם תאומים, או שני ילדים בגילאים קרובים יתכן ותרצו לשכן אותם יחד באותו החדר. ילדים קטנים נהנים זה מחברתו של זה, וגם לכם כהורים יהיה נוח יותר אם הילדים יהיו יחד בחדר אחד. שתי מיטות בחדר אחד עלולות לעשות אותו צפוף, ומיטת קומותיים היא פיתרון מושלם לכך. הילדים ייהנו ממיטת קומותיים, כיוון שזה מיוחד ובחדר יהיה יותר מרחב.

כמובן שבבחירת מיטת קומותיים יש לשים דגש רב עוד יותר על הבטיחות, כיוון שנפילה מגובה שכזה עלולה להיות מסוכנת. שימו לב שאתם רוכשים מיטת קומותיים בעלת תו תקן של מכון התקנים ושהסולם איתו מגיעה המיטה מקובע בצורה טובה.

 

מזרן

אמנם בסיס המיטה והתצורה שלה חשובים, אבל בסופו של דבר המיטה משמשת לשינה, והדבר החשוב בה הוא המזרן. חשוב לבחור במזרן איכותי שיספק לילד שלכם תמיכה רחבה ונוחות מקסימלית. מזרנים מוצעים בדרגות קושי שונות, וחשוב להתאים את מזרן שיהיה נוח לילד. ההמלצה היא לבחור מזרן קשה יחסית, אבל לא קשה מדי. כמובן שאפשר לרכוש מזרן אורטופדי מותאם לילדים, אך עליכם להחליט האם הילד שלכם אכן זקוק לכך.

 

עיצוב

אמנם אמרנו לעיל כי כדאי לבחור למיטה עיצוב על זמני שיתאים לילד גם כשהוא יגדל, אבל זה לא אומר שלא תנסו לעצב את החדר בעזרת המיטה. עוד לפני רכישת המיטה כדאי לחשוב ולתכנן את הקו העיצובי של החדר ולבחור מיטה בהתאם. כדאי שבסיס המיטה יהיה נייטרלי יחסית, אבל המעקה הוא מוצר זמני שעתיד להיעלם כאשר הילד יגדל, ובו תוכלו לתהפרע עם צבעים עליזים יותר.

 

אחסון

אם יש לכם שלושה חדרי ארונות אתם כנראה לא צריכים פתרונות אחסון כלולים במיטה, אבל תכלס אין לכם כאלה. מהסיבה הזו כדאי לבחור מיטה הכוללת ארגז מצעים בו תוכלו לאחסן חפצים שונים. אפשרות נוספת היא מיטה הכוללת מגירות לאחסון צעצועים בצורה נוחה.

 

טווח מחירים

אתם רוצים לתת לילד שלכם את הטוב ביותר, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להשקיע במיטה שלו את כל המשכורת החודשית. טווח המחירים רחב וחשוב לעשות סקר שוק מקיף ולהשוות מחירים, ובצורה הזו תוכלו למצוא מיטה נוחה וטובה במחיר משתלם.

אתרי אינטרנט שונים מציעים מגוון מיטות במחירים משתלמים, אבל חישבו האם אתם מעדיפים לראות את המיטה לפני הרכישה. תוכלו לעשות סקר שוק מקיף ברשת האינטרנט, ואחר כך לעבור במספר חנויות ולבחור את המיטה המתאימה ביותר.

 

אז מהי הדרך הנכונה לבחור מיטה לילד שלכם?

בסופו של דבר אתם רוצים לקנות מיטה לילד שלכם, וכדי לעשות זאת בצורה הטובה ביותר עליכם לקחת בחשבון את כל הפרמטרים. ביחרו מיטה בגודל מתאים עם מזרן איכותי והתאימו אותה לקו העיצובי שבחרתם לחדר. הקפידו על גובה מתאים והתאימו מעקה בטיחות מיוחד אך תקני. חפשו מיטה העשויה חומרים יציבים ואמינים ואל תתפתו למחירים זולים באופן חשוד, שעלולים להתברר כמקח טעות. זיכרו, בסופו של דבר מדובר בילד שלכם, ואתם רוצים לתת לו את הטוב ביותר.

לקבל מידע נוסף על מגוון מיטות ומזרנים היכנסו לאתר ד"ר גב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top