פריטים שיהפכו את חדרי הילדים לנוחים יותר

עצמל'ה

להפיק את המקסימום מחדר הילדים 

עיצוב חדר הילדים מהווה תמיד אתגר מיוחד. בדרך כלל מדובר בחדר קטן באופן יחסי, משום שלרוב מעדיפים מעצבי הדירות והאדריכלים לתת את חלק הארי של הבית או הדירה לסלון, למטבח ולחדרי השינה המרכזי. כתוצאה מכך, מספר הדרכים לעצב את חדר הילדים קטן. מעצבות הפנים (או המעצבים) שעובדות שעות נוספות על מתן פתרונות עבור עיצוב חללים אחרים בבית, יתאמצו מעט פחות כאשר הן עוברות לחדר הילדים, וניתן גם להבין מדוע: מי שמשלם להן הם בעלי הבית, המבוגרים. צרכיהם ונוחותם של הילדים נמצאים כמעט תמיד בעדיפות משנית. התוצאה, לעתים קרובות, הם חדרי ילדים צפופים ולא נוחים, שבהם חיים בכפיפה אחת כמה אחים יחד. אבל אפילו כאשר מדובר בחדר שנועד רק לילד או ילדה אחת, גם אז מתקשים ההורים למקסם את האפשרויות הגלומות בו. ומי שסובל מכך הם הילדים. הנה כמה רעיונות לפריטים שיהפכו את חדר הילדים לנוח יותר, מסביר פנים, ובשורה התחתונה – נעים וכיפי. ריכזנו עבורכם מספר פריטים מרשת עצמל'ה שיעניקו לילדים שלכם חדר טוב יותר.

 

הפתרון האהוב של מיטת הקומותיים

הפריט הראשון שעליו חושבים כאשר מנסים להפיק את המיטב מהחלל המצומצם של חדר הילדים, הוא מיטת הקומותיים. היא רלבנטית כמובן רק כאשר מדובר בחדר שבו חיים יותר מאשר ילד אחד, אבל במקרים שבהם היא אכן רלבנטית, היא מהווה פתרון מושלם. ראשית, הילדים פשוט אוהבים אותה. הרעיון שבו ילד אחד נמצא למטה והאחר למעלה קוסם להם ומרגש אותם, ויש בו תמיד הזדמנות להרפתקה. אפילו הטיפוס והירידה בסולם של מיטת הקומתיים הם כבר, בפני עצמם, סיבה למסיבה. בדרך כלל ניתן להוסיף למיטה כזו גם מיטה שלישית ואפילו רביעית, וגם פתרונות של מיטת קומותיים וחצי הם פופולריים, והילדים אוהבים אותם מאוד. כלומר, מיטה אחת (למעלה) בגודל של מיטת ילדים רגילה, ומתחתיה מיטה וחצי. שימוש באחת הוואריאציות של מיטת הקומותיים מפנה מקום רב בחדר, שאותו ניתן לנצל לצורך משחק או לימוד.

מיטה עם מגלשה
מיטת קומותיים עם מגלשה עצמל'ה

הקסם שבווילונות לחדרי הילדים

וילון כחול
וילון לחדר ילדים של רשת עצמל'ה

בחירת הצבעים בחדר הילדים חשובה אף יותר מבחירת הצבעים בכל חלל אחר של הבית. הילדים מושפעים פסיכולוגית בצורה חזקה יותר מצבעים, וכל הבדל בגוונים יכול להוביל שינוי משמעותי במצב הרוח שלהם. מעבר לזה, צבעים יכולים לגרום לחדר שייראה גדול ומרווח יותר ממה שהוא באמת. הדבר נכון במיוחד לצבעים בהירים, שיש להם אפקט רב עוצמה, שמשחרר את הדמיון ומרגיע את הילדים. הצבעים יכולים להתפרש על פני כל אלמנט בחדר: על הקירות כמובן, על המיטה, על הארונות, ואפילו על הווילונות. בכלל, וילונות לחדרי ילדים הם פריט שיש לו חשיבות גדולה, גם אם אנחנו לא תמיד חושבים עליו כפריט הראשון שעולה לנו בראש כשמדובר על עיצוב חדרי הילדים. וילונות מייצרים סביבם אווירה של רכות, הם עוטפים אותנו ומנחמים, ואם צבעי הווילון הולמים את אופי הילד או הילדה, הם יכולים להרגיש ממש כאילו הווילון הוא חבר דמיוני, כמו בובה או צעצוע. נגיעה נכונה של צבע בווילון משדרגת אותו אפילו יותר, וממש הופכת אותו לאביזר קסום, כמו משהו מתוך סרט של וולט דיסני.

 

 

חיים בתוך כוורת

גם אם חדר הילדים מעוצב כבר בצורה נעימה לעין ולרגש, והילדים אוהבים לשהות בו, לא תמיד הוא מציע את פתרונות האחסון החכמים ביותר לכן חשוב לבחור את הריהוט בצורה נכונה. כמעט לכל ילד היום יש מבחר עצום של משחקים, צעצועים, וחפצים אישיים שונים – מבחר שהולך וגדל עם הגיל. לכן, חשוב ביותר שחדר הילדים יאפשר אחסון יעיל של כל החפצים הללו. בעבר נהוג היה להשתמש בארונות, שהם אולי נוחים, אבל לאו דווקא יעילים. פתיחת הארון, חיפוש במגירות, חיטוט במדפים, כל אלה הן פעולות מסורבלות ומתישות, שלרוב גם יוצרות בפני עצמן אי סדר. פתרון חדשני באופן יחסי לנושא כאוב זה הן כוורות לחדרי ילדים. הכוורות משמשות בעצם שילוב בין ארון למדף, וניתן לסדר עליהם כל מה שפעם היה נכנס לארון. היתרון המכריע של הכוורות לחדרי הילדים הוא שהן מאפשרות קשר בלתי אמצעי בין הילדים לבין הצעצועים והמשחקים שלהם. הילד רואה תמיד איפה כל צעצוע נמצא, ויכול בתוך שניות לשלוף אותו ולשחק בו, לבד או עם חברים. קל גם להחזיר את הצעצוע למקום, מבלי להפוך לצורך כך ארון שלם. כוורת לחדרי ילדים היא היום מוצר עיצוב בסיסי לחדר הילדים, לצד מיטת הקומותיים והווילונות המעוצבים, והורים שרכשו כוורת כזו מתקשים לדמיין את החיים בלעדיה.

ארון כוורת
כוורת לחדר ילדים של עצמל'ה

אורות מרגיעים, ילדים מאושרים

גם אם החדר כבר מעוצב באופן שמשקף את אופיו של הילד או הילדה, ובמקביל גם בצורה יעילה ונוחה, חשוב עדיין לזכור שבלי התאורה המתאימה, במיוחד בשעות הערב והלילה, החדר עלול להיראות חשוך מדיי ומאיים. מצד שני, יש כמובן לשים לב שהתאורה בחדר לא חזקה מדיי, ולא יוצרת אפקט של סנוור, שעשוי גם להקשות על הירדמות הילדים בלילה. זאת ועוד, כאשר מדובר ביותר מילד אחד, כדאי גם לדאוג למספר מוקדי תאורה שונים, כך שכל ילד יוכל להדליק אור כאשר נוח לו, ובתנאים שלו. חדרי ילדים שבהם התאורה היא מודולורית, לא חזקה מדיי וגם לא חלשה מדיי, מעניקים לילדים תחושה של שליטה ורוגע. וכל הורה מתחיל יודע, שזוהי התחושה החשובה ביותר לגידולו של ילד מאושר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back To Top